Personvernerklæring

Denne personvernerklæringen forteller om hvordan Kistefos samler inn og bruker personopplysninger.

Google Analytics

Kistefos bruker Google Analytics for å analysere besøksdata, som f.eks. hvilke deler av nettstedet vårt som er mest besøkt, hvor lang tid som benyttes på våre sider, hvor brukerne klikker seg inn fra og på hvilke tidspunkter sidene er mest besøkt. Opplysningene behandles i avidentifisert og aggregert form. Vi samler inn hele IP-adressen, men IP-adressen avidentifiseres slik at bare de tre første gruppene i adressen brukes til å generere statistikk. Det vil si at dersom IP-adressen består av numrene 195.159.103.82, brukes bare 195.159.103.xx. I tillegg behandles IP-adressene på aggregert nivå, det vil si at all data slås sammen til en gruppe og ikke behandles individuelt.

Informasjonen fra Google Analytics blir lagret på Googles servere, i tråd med EUs personvernlovgivning (GDPR). Google LLC er databehandler for denne informasjonen.

Google kan overføre statistikken til tredjeparter hvis dette kreves iht. lov eller i tilfeller hvor tredjeparter behandler informasjonen på vegne av Google.

Nyhetsbrev

Kistefos sender ut nyhetsbrev på e-post til de som ønsker. Nyhetsbrevet inneholder nyheter og informasjon fra Kistefos. For at vi skal kunne sende deg nyhetsbrev på e-post, må du registrere en e-postadresse. E-postadressen vil bare bli brukt til å sende ut nyhetsbrev.

E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du melder deg av nyhetsbrevet. Du kan når som helst melde deg av ved å trykke på lenken for dette i nyhetsbrevet eller ved å kontakte oss.

Kistefos bruker en databehandler, Mailchimp, til å administrere og sende ut nyhetsbrevet, og det er Mailchimp som drifter databasen der e-postadressene lagres. Det foreligger en databehandleravtale mellom Kistefos og Mailchimp for å sikre at ditt personvern blir ivaretatt.

Mailchimp servere står i Oslo, men de har underleverandører som holder til utenfor landets grenser, som har tilgang på personopplysninger. Bruken av underleverandørene skjer i henhold til EUs Privacy Shield Framework, EUs standardavtaler for overføring til tredjeland.

Behandlingsgrunnlaget for behandling av e-postadressen din i tilknytning til nyhetsbrevet vårt er personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 a), altså samtykke.

Vi bruker i tillegg følgende analyseverktøy og tredjepartsløsninger:

Facebook Analytics, for å registrere og analysere av bruksstatistikk.

Facebook Conversion Tracking Pixel, for å spore og forbedre våre markedsføringskampanjer på Facebook.

Pinterest analyseverktøy for å spore innholdet fra siden som vises på Pinterest.

Tripadvisor analyseverktøy.

Dine rettigheter

I henhold til norsk lov kan du når som helst få innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg, og få disse rettet eller slettet dersom du ønsker det, ved å sende en e-post til post@kistefosmuseum.com.