12. juni: Performance av Paulina Olowska

The Twist, Kistefos

Sounds of Hauntology

Dj set av Delia Gonzales og harpe av Adrian Nowak

Som en del av programmet for hennes nåværende utstilling Her Hauntology i The Twist på Kistefos, har Paulina Olowska invitert Delia Gozales og Adrian Nowak til å fremføre Sounds of Hauntology som et perfomance-element i utstillingen.

Delia Gonzalez er en artist og komponist som jobber med kosmiske, arpeggio-baserte synth-akkorder i kombinasjon med beroligende og hypnotiske lyder. Sammen med harpist Adrian Nowak skaper hun et fasinerende og melankolsk lydbilde som vil akkopagnere til det 5-kanals videoverket Squelchy Garden Mules and Mamunas, 2022.

220328 KISTEFOS S03 017 1

Foto ; Kacper Kasprzyk LUNDLUND.COM Digi Tech ; Mike Merkenschlager ©Paulina Olowska

Delia Gonzalez er en cubansk-amerikansk tverrfaglig kunstner, musiker og produsent som jobber på tvers av film, skulptur, tegning, maleri, koreografi, dans og performance. Gonzalez henter inspirasjon fra et bredt spekter av kilder, inkludert afrocubansk religion, gammel mytologi, italiensk arkitektur, kino og forskjellige mystiske tradisjoner. Elektronisk musikk, dansegulvet, grensen mellom det personlige og det universelle, og et språk som bevisst unngår kategorisering, påvirker verket.

Adrian Nowak er harpist, solist og kammermusiker. For tiden promoterer han sin egen kunstneriske aktivitet, og opptrer med sin egen samling av miniatyrer for harpen "Memoria Mea". Han samarbeider gjerne med polske og utenlandske komponister om urfremføringer, solo-, kammer- og orkesterverk. Han er grunnleggeren av og harpisten i Cracow Harp Quintet, som i år ga ut sitt premiere-CD-album "HOMMAGE", som inneholdt verk av glemte komponister. Som vinner av prestisjetunge solo- og kammermusikkonkurranser, samarbeider Nowak med mange orkestre i Polen og i utlandet.

Harpist Adrian Nowak