New York Times: Dra til Kistefos!

9. januar 2020

Signaturbygget The Twist har vakt stor internasjonal oppmerksomhet og har som eneste norske destinasjon plassert Kistefos på New York Times prestisjefylte liste 52 Places to Go in 2020.

Kistefos er listet på 21. plass av steder avisa mener du bør oppleve, blant kjente destinasjoner som Paris, Bahamas, Tokyo og Washington.

What makes it a must-see cultural destination is The Twist, a new 15.000-square-foot structure spanning a river in the middle of the sculpture park

New York Times

The Twist beskrives videre som en «show stopper», med en «strømlinjeformet aluminiumsfasade, som vrir seg som en kortstokk.»

Det å få en slik anerkennelse av selveste New York Times er bare helt fantastisk. Bedre kan det nesten ikke bli!

Direktør Birgitte Espeland

Etter Coronaviruset snudde verden på hodet med balnt annet strenge reiserestrikasjoner har New York Times oppdatert listen til en virtuell reise - inntil man kan dra fysisk. Se 52 Places - Virtually her hvor du blant annet kan se hvordan The Twist ble bygget.

Skjermbilde 2020 04 22 kl 11 05 16