Avduket 2016

• Dimensjoner Varierende mål
  • Kunstner Jeppe Hein
  • Hvor Vis i kart

Modified Social Bench er en serie uvanlige og lekne skulpturelle møbler spredt rundt i parken. Opprinnelig tenkt som en humoristisk kritikk av kontrollerende og marginaliserende design i offentlig rom.

Benkenes grunnleggende form ligner på tradisjonelle park- og hagebenker, men har blitt modifisert til de grader at det er en direkte fysisk anstrengelse å sitte på dem. De utfordrer oss til å sitte, klatre og leke på dem uten å miste balansen. Gjennom å endre formen på benkene har Jeppe Hein skapt møbler som kan beskrives som noe midt imellom kunstverk og funksjonelle designobjekter.

Det er fem forskjellige slike blå benker plassert på forskjellige steder i parken, kan du finne alle fem?

6 Sosiale Benker

4 sosiale Benker

28 Sosiale benker

Kart over området

Naviger i kartet for å finne skulpturer, utstillingslokaler, museumsbutikk og kafé.